Särskola

I särskolan går personer

som inte kan gå i vanlig skola.  

De behöver mer hjälp.
Det finns obligatorisk särskola,
gymnasiesärskola och särvux.


Obligatorisk särskola

Obligatorisk särskola är till för barn

som inte kan gå i vanlig grundskola.

I den obligatoriska särskolan finns
grundsärskola och träningsskola.

 

Gymnasiesärskola 

Gymnasiesärskolan är frivillig.

För att få du ska få börja

i gymnasiesärskolan måste du

först ha gått i grundsärskola eller träningsskola.

 

Särvux

Du kan ha rätt att få studera på särvux.  

Du måste ansöka om du vill börja på särvux.
Du ska vara 20 år eller mer.
Du ska bo i Sverige och klara av utbildningen på särvux
.

 

Har du frågor?

Om du vill fråga något kan du ringa

till biträdande förvaltningschef Margareta Moberg.  

 

Telefonnumret är 0554-191 84.

 

 

 


Informationsägare: Dan Granström, Förvaltningschef, tfn 0554-191 85
Sidan uppdaterad av: Agneta Hultin 2009-11-03 11.36.54
Namn
 
E-post
   
Sidan är granskad men behöver rättas
Din rättelse kommer att mejlas till informationsavdelningen.