Skola för vuxna människor
kallas för vuxenutbildning.
Det finns ingen
vuxenutbildning i Kils kommun.
Eleverna går på vuxenutbildning
i andra kommuner.
Du måste betala böcker
och annat material som du behöver.
Undervisningen kostar inget.
Om du vill studera på distans
finns det en lokal i Kil som heter Lärstudion.
I Lärstudion finns det datorer.
När du klickar här kan du läsa mer om Lärstudion.
Sidan är inte lättläst.
Har du frågor?
Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med studie-vägledaren.
Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.