Färdtjänst

Du som har svårt
att gå eller röra dig
och inte kan åka
vanlig buss eller tåg
kan söka färdtjänst.


Färdtjänst betyder att
du åker taxi eller minibuss.

 
Det finns också något
som kallas riksfärdtjänst.
Riksfärdtjänst är resor
utanför kommunens

vanliga färdtjänst-område.


Du måste ha ett tillstånd
för att få åka färdtjänst
och riksfärdtjänst.

 

Klicka här för ""Ansökningsblankett för färdtjänst" (PDF)

 

Klicka här för "Underlag för läkarintyg" (PDF)

 

Riksfärdtjänst

 

Du måste ansöka om riksfärdtjänst

senast 10 vardagar före

den dag du vill resa.

 

Om du ska resa under en

storhelg, som jul eller nyår

måste du ansöka om riksfärdtjänst

senast 20 vardagar före

den dag du vill resa.

 

Klicka här för "Ansökningsblankett för riksfärdtjänst" (PDF)

 

Har du frågor?

 

Om du har  frågor om färdtjänst

kan du ringa Värmlandstrafik.

Telefonnumret är 0563 - 532 81.

Telefontid: 8 - 12, helgfri måndag till fredag


Informationsägare: Lisbeth Wiklund, Socialchef, tfn 0554-191 52
Sidan uppdaterad av: Agneta Hultin 2011-04-11 21.51.07
Namn
 
E-post
   
Sidan är granskad men behöver rättas
Din rättelse kommer att mejlas till informationsavdelningen.