Kommunen och landstinget
delar på ansvaret
att ge en god sjukvård till
äldre och funktionshindrade.
Hemsjukvård gör att
personer med långvarig
sjukdom kan vårdas i
sitt hem eller i särskilt boende.
Landstingets läkare
har läkar-ansvaret.
Har du frågor?
Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med
en sjuksköterska.
Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.
På kvällar och helger kan du
ringa till sjukvårds-upplysningen.
Telefonnumret till sjukvårds-upplysningen är 11 77.