Boende

Om det är svårt för dig

att klara dig hemma
kan du kanske flytta till
en bostad med särskild service.

 

Där finns det personal som kan hjälpa dig
med sådant du behöver hjälp med.

 

I Kils kommun finns gruppbostäder,
serviceboende, träningsboende och korttidsboende.

 

Du ansöker om bostad med särskild service
hos kommunens LSS-handläggare. 

 

Har du frågor?
Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med en LSS-handläggare.
 
Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.

 

 

 

 


Informationsägare: Jessica Nilsson, Enhetschef, tfn 0554-193 88
Sidan uppdaterad av: Tord Ohlsson 2009-10-14 16.34.26
Namn
 
E-post
   
Sidan är granskad men behöver rättas
Din rättelse kommer att mejlas till informationsavdelningen.