Personlig assistans

Du måste ha stora
funktionshinder och behöva
mycket hjälp för att få
personlig assistens.

 

Alla som får personlig assistans
får inte lika mycket hjälp.
Det beror på hur mycket hjälp
du behöver.

 

Om du behöver personlig assistans
ska du ansöka om det
hos kommunens LSS-handläggare.

 

Har du frågor?

 

Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med en LSS-handläggare.

 

Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.

 

Du kan också ansöka om

personlig assistans hos Försäkringskassan.

 

Klicka här om du vill komma
till Försäkringskassans hemsida.

 

 

 


Informationsägare: Tina Larsson, Enhetschef, Stöd- och serviceenheten, tfn 0554-191 80
Sidan uppdaterad av: Agneta Hultin 2009-10-14 17.01.24
Namn
 
E-post
   
Sidan är granskad men behöver rättas
Din rättelse kommer att mejlas till informationsavdelningen.