Sjukvård

Kommunen och landstinget
delar på ansvaret
att ge en god sjukvård till
äldre och funktionshindrade.
 
Hemsjukvård gör att
personer med långvarig
sjukdom kan vårdas i
sitt hem eller i särskilt boende.

 

Landstingets läkare
har läkar-ansvaret.

 

Har du frågor?

 

Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med
en sjuksköterska.
Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.
 
På kvällar och helger kan du
ringa till sjukvårds-upplysningen.
Telefonnumret till sjukvårds-upplysningen är 11 77.

 

 

 


Informationsägare: Annika Nilsson, MAS, tfn: 0554-191 56
Sidan uppdaterad av: Agneta Hultin 2011-04-06 11.44.38
Namn
 
E-post
   
Sidan är granskad men behöver rättas
Din rättelse kommer att mejlas till informationsavdelningen.