Trygghetslarm

Ett trygghetslarm är
ett halsband eller ett armband
med en knapp.

 

Du ska trycka på knappen
om du behöver hjälp fort.

 

När du trycker på knappen
skickar larmet en signal till
personal från vården.

 

Personalen kommer hem och
hjälper dig.

 

Du ansöker om trygghetslarm
hos kommunens bistånds-handläggare.

 

Har du frågor?

 

Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med
en bistånds-handläggare.

 

Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.

 

Bistånds-handläggaren
har telefon-tid
mellan klockan halv 9 och 10.

 


Informationsägare: Lisbeth Wiklund, Socialchef, tfn 0554-191 52
Sidan uppdaterad av: Agneta Hultin 2012-04-24 10.09.39
Namn
 
E-post
   
Sidan är granskad men behöver rättas
Din rättelse kommer att mejlas till informationsavdelningen.