Vattenavstängning på Storgatan från kl 21

Vi kommer att stänga av vattnet för vissa butiker och boende längs Storgatan från och med ikväll klockan 21.

Läs mer

Socialbidrag

Socialbidrag kallas ibland
för försörjningsstöd.

 

Socialbidrag är pengar
som kommunen kan ge till
människor som inte själva
kan betala sina räkningar
eller köpa mat och kläder.

 

Du kan bara få socialbidrag
om du verkligen behöver det.
Då får du pengar till det viktigaste
som mat, hyra och kläder.

 

Du ska alltid använda
dina egna pengar först.

 

Har du frågor?

 

Om du vill fråga något
kan du ringa till socialförvaltningens
individ- och familjeomsorg
Be att få prata med  en social-sekreterare.

 

Telefonnumret är 0554-194 50.

 

 


Informationsägare: Anna Jarebo, Enhetschef IFO, tfn 0554-194 51
Sidan uppdaterad av: Tord Ohlsson 2011-07-13 13.45.19