När det är bråttom
Du ska alltid ringa 112
om du eller någon annan
behöver snabb hjälp av
ambulans, brandkår eller
polis.
Kvinnojouren
Kvinnojouren hjälper kvinnor
som har blivit hotade eller
slagna och behöver hjälp.
Telefonnumret till kvinnojouren är 054-18 30 34.
BRIS
BRIS hjälper barn och ungdomar
som har det svårt.
Du får prata med någon vuxen.
Du får vara anonym.
Telefon-numret till BRIS är 0200-230 230.
När det inte är bråttom
Polisen, ring 114 14.
Vårdcentralen, ring 0554-421 10.
Vårdcentralen är öppen
på dagtid under vardagar.
Sjukvårdsrådgivningen, ring 11 77.
Du ska ringa till sjukvårdsrådgivningen
om vårdcentralen är stängd.