Har du upptäckt något som inte fungerar som det ska?
Hör av dig till oss så att vi får veta och kan åtgärda. Kontaktuppgifter hittar du under rubrikerna nedan:
Har inte ditt avfall hämtats som utlovat? Har du frågor om hämtningsschemat?
Kontakta Kils Återvinnings kundtjänst via telefon: 0554-191 22 eller e-post: kaab@kilsatervinning.se
FTI, Förpacknings- och tidningsinsamlingen, sköter återvinningsstationerna. Felanmälan/synpunkter på tömning görs via telefonnummer 0200-88 03 11. På deras hemsida kan du se när det är tömning på de olika stationerna: ftiab.se
Dygnet runt: Använd tjänsten Fixa min gata direkt i din smartphone eller dator (finns också som app för smartphones).
Dagtid: Kundmottagning 0554-192 11
Kväll och helger: 054-83 06 90
Anmäl missfärgat vatten via detta formulär eller telefonnummer ovan.
Klicka här för att lämna synpunkter om snöröjning och sandning
Klicka här för att lämna synpunkter eller felanmäla
Vid skador på enskilda vägar ska du kontakta ditt vägombud.
Klicka här för att göra en felanmälan som gäller fjärrvärme.
Klicka här för att göra en felanmälan som gäller Kilsbostäder.
Ellevio levererar strömmen till vår kommun. På den här sidan visar Ellevio aktuella strömavbrott. Vid allvarliga störningar ringer du Ellevios felanmälan: 020-44 11 00
Kils kommun har reservaggregat i vattenverken. Det innebär att vattentillförseln ska fungera även vid ett strömavbrott.
Vid allvarliga störningar ringer du SOS-alarm (112) som ser till att rätt personer inom kommunen får information.
Vid misstanke om brott ringer du polisen 114 14.
Klicka här för att göra annan felanmälan än det vi beskriver ovanför.
Sveriges nationella informationsnummer 113 13.
Här kan du få svar på frågor som: