Driftinformation / Servicefönster
På den här sidan informerar vi endast om kända driftarbeten och störningar (ex avgrävning, service).
För att få så lite kundpåverkan som möjligt försöker vi i möjligaste mån utföra planerade arbeten utanför kontorstid.
För aktuell driftinformation hänvisas du till din tjänsteleverantörs informations sida.
______________________________________
2023-02-20
Servicefönster
Tis 21/2, kl 00.00 - 06.00
Vi utför ett arbete med våra centrala system som delvis hanterar tilldelningen av IP-adress till er kunder. Under servicefönstret så kan nya anslutna enheter eventuellt uppleva problem med att få en IP-adress. Befintliga enheter ska inte påverkas av detta.
Om du upplever några problem efter servicefönstret så kan du först och främst starta om din egna utrustning (wifi-router eller dylikt), mediabox behöver inte startas om.
Om problem fortsatt kvarstår så kontaktar du din tjänsteleverantör för hjälp med felsökningen.
---------------------------------------------------
2023-02-10
Planerat driftarbete på fibernätet.
Illberg, Kil.
Tis 21/2, kl 08.00 - 16.00
Vi kommer att göra ett underhållsarbete med fibernätet i ditt område. För dig som kund innebär det att fibernätet kommer ligga nere under delar av dagen då själva arbetet genomförs. Bredband och TV-tjänst mm kommer att påverkas.
Om du efter avslutat arbete upplever fortsatta problem så kan du behöva starta om fiberdosan och din egna utrustning, exempelvis din wifi-router eller TV-box. Om dessa åtgärder inte löser ditt problem ska du kontakta din tjänsteleverantör för vidare felsökning.
---------------------------------------------------
______________________________________
Tidigare störningar
2023-02-08
Driftstörningar hos Telia
Just nu är det driftstörningar hos Telia.
Vid frågor hänvisar vi kunder till Telias kundtjänst.
--------------------------------------------------------------------------
2022-12-08
Uppdateringar i stadsnätet
Det kommer göras en uppgradering av vår utrustning i stadsnätet.
När: 14/12 00.00-06.00
Under aviserat servicefönster kan du som kund få ett kortare avbrott i dina tjänster. Efter avbrottet kickar det igång som vanligt igen.
Ibland kan man behöva starta om sin utrustning efter en uppdatering för att allt ska fungera som vanligt.
Om du upplever något problem efter avslutat arbete ber vi dig i första hand att kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.