1
Störningar

Störningar

1
  •  
  •    
  •  
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils Stadsnät

Telefon
0554-194 00
Telefontider
09.00-12.00 och 13.00-15.00 
E-post
kontakt@kilsstadsnat.se
Postadress
Kils Stadsnät AB, Box 88, 665 23 Kil
Besöksadress
Rosengränd 12, 665 32 Kil
Besökstider
08.00-12.00 och 13.00-16.00

Förändring i dina tjänster.

Telenor som TV-leverantör upphör i samband med flytt till MittNät 2020-01-15.

 För de kunder som innan övergången till MittNät har Telenor som TV-Leverantör via fiber så måste vi tyvärr informera om att Telenor valt att inte fortsätta som leverantör i Kils Stadsnät. Pga detta så behöver de kunder som idag har Telenor välja ny TV-Leverantör. För att se tillgängliga leverantörer så ber vi er gå in på https://kil.valjtjanst.se/ där ni kan se hela utbudet av tjänster.

 

 För att vara säker på att ni hinner få TV-Box innan 15/1 då överfången påbörjas så rekommenderar vi att ni kontaktar den leverantör ni valt via telefon och beställer tjänsten. Annars är risken att ni inte hinner få TV-Box i god tid.

Länkar
Senaste nytt

2020-02-17

Strömavbrott i Renstad. 17.08 gick strömmen ner i Renstad. Enligt Elevio beräknar det 4 timmar för att återställa strömmen. De har skickat folk för att undersöka.

El avbrott Beräknad slut kl 21.11.

2020-02-17

Fredagen den 21 februari mellan klockan 12-14 kommer Relacom att göra underhållsarbeten på Gränderna. Det här kommer att påverka fiber och kabel-TV kunder på Gränderna, Västra & Östra Lersätter.

El avbrott
Beräknad start/slut kl 12.00 - 14.00.

2020-01-28

Imorgon den 29 januari kommer vi att flytta på fibern vid Vikstaskolan. Detta kommer att medföra ett avbrott på fiberförbindelsen.

Beräknad start/slut
kl 08.00 - 14.00.

2020-01-27

Felet är nu åtgärdat!

Felet berörde vissa i det område som migrerades kl 13 idag. Totalt bestod det området av 230 adresser, och vi bedömer att ett 50-tal kunder drabbades av denna störning.

Orsaken till störningen var en felkonfiguration där de som drabbades hade en viss typ av CPE (Kundutrustning) hemma.

Felet var avhjälpt klockan 21:35 och då ska alla automatiskt ha kommit igång.

----------------------

Ett större fel har inträffat i nätet och det är många kunder som är utan internet och TV. Vi felsöker just nu och återkommer så fort vi har någon status.

2020-01-13

Under perioden 15:e Januari till 31: Januari kommer Kils Stadsnät att genomföra ett större driftsarbete.

Läs mer här

2019-12-11

På torsdag den 12 december mellan 9-12 lägger vi om delar av Frykerud till vår nya miljö.

Läs mer här

2019-12-10

Fel i utskick från Telenor. TV-leverantören Telenors tjänster upphör 2020-01-30 och inte vid årsskiftet som stod i utskicket. Beställ dock en ny leverantör i tid så ni hinner få utrustningen innan det läggs över. Migrering kommer ske mellan datumen 2020-01-15 och 2020-01-31.

2019-12-04

Telenor som TV-leverantör upphör i samband med flytt till MittNät 2020-01-31

Läs mer här