Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

112-dagen

Arkivmaterial

Ring 112 om det är bråttom

Den 11 februari varje år är det 112-dagen.

Det är 112-dagen i Sverige och i hela Europa.

I hela Europa ska du ringa 112 när du eller någon annan behöver hjälp direkt.

Du får prata med en SOS-operatör.

SOS-operatören lyssnar och ser till att du får hjälp.

Hjälpen kan vara: ambulans, räddningstjänst, polis, fjällräddning, sjöräddning, giftcentral, jourhavande präst eller socialjour.

Det är gratis att ringa 112.

Det är 3 miljoner personer som ringer 112 varje år i Sverige.

Du ska inte ringa 112 om det inte bråttom.

Om det inte är bråttom

Om det inte är bråttom kan du ringa och få råd och information av:

1177, sjukvårdsrådgivning

114 14, polisen

113 13, information vid stor olycka eller kris