Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

113 13 – viktigt att känna till

Arkivmaterial

Grävmaskin körs på översvämmad väg

Känner du till 113 13?

Det är Sveriges informationsnummer.
Du kan ringa det för att få information
om det är en kris
eller om det har hänt något allvarligt.

Vad kan jag få svar på?

Om du ringer 113 13 kan du till exempel få svar på:

- Det har gått ett VMA (Viktigt meddelande till allmänheten), är det ok att gå ut?

- Dricksvattnet smakar dåligt, kan jag dricka det?

- Jag känner röklukt men ser ingen brand, vad har hänt?

Se filmen om 113 13

Ett viktigt syfte med 113 13
är att människor ska ringa det
istället för 112 när något har hänt.
så att de som verkligen behöver hjälp
kan få den så snabbt som möjligt.

Se filmen här och dela den gärna i sociala medier.