0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Anhörigcafé och kiosk på Sannerudshemmet

Nu finns det ett café
och en kiosk
på Sannerudshemmet.
Det kallas för Hjärtepunkten.
Det invigdes den 16 januari.
Det sköts av personalen
och daglig verksamhet.

Caféet invigdes onsdagen den 16 januari.

Kiosken kommer att vara öppen
två dagar i veckan.
På tisdagar går personalen runt
bland de boende
och hjälper dem
att handla i kiosken.

På tisdagar är caféet öppet.
Då kan anhöriga komma
och fika med de boende.

Även de som inte har någon anhörig med sig är välkomna till caféet. Personalen på boendet kan också följa med som sällskap.

– Vi vill erbjuda en trivsam stund
för de boende och deras anhöriga,
så att det finns något trevligt
att hitta på tillsammans
utan att behöva ta sig från boendet,
säger Andrea Backlund.
Hon arbetar på Sannerudshemmet
och anordnar aktiviteter
tillsammans med Anne Engqvist.

Andrea Backlund och Anne Engkvist hoppas att ska besöka caféet på onsdagar.

Caféet är öppet
På onsdagar mellan klockan 10-11 och 13-14.
För de boende är fikat gratis,
anhöriga betalar en liten kostnad.

 

Marcus Ekroth och Anna Emanuelsson från daglig verksamhet hjälper till att sköta kiosken. 

Vännerna från daglig verksamhet passade på att besöka caféet under invigningen.

Ulla Edvinsson tog sig en tur till Sannerudshemmets egna lilla spaavdelning och fick både fotbad och en uppskattad handmassage.

Det finns också ett spa
på boendet.
Här kan personalen
ge de äldre allt från fotbad
till hårtvätt och ansiktsmasker.

Spa-rummet är öppet alla dagar
utom torsdagar.
Då används det
som tandvårdsrum.