Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Årets företagare går på djupet

Lars Berg och Per Berg två framför dykbåt och annan utrustning.

Företagarföreningen Kilsam har utsett
årets företagare i Kil.
Det är Tony Steen, Lars Berg och Per Berg,
som äger Dykeriet/JaLaPe Production.

Näringslivschef Mikael Kindberg
hälsade på företaget
och pratade med bröderna Per och Lars Berg.
Den tredje ägaren Tony Steen
var ute på annat uppdrag.

Hur känns det att bli årets företagare i Kil?

– Det är väldigt kul och positivt, säger Per Berg.

Företaget startade 2002 med smide
och motorcyklar
och byggde på med dykning 2005.

– Dykningen är idag 75 procent
av verksamheten, säger Lars Berg.
De lagar kraftstationer
och lägger ledningar för vatten och avlopp
och sjökabel i vattnet.

Dykeriet jobbar mest i Mellansverige men även i Norge.
Ibland är de i Singapore
och arbetar med propellrar.

Hur är det att ha företag i Kil?

– Det är väldigt bra i Kil.
Vi är många företag
som kan hjälpa varandra, säger Per Berg.

– Inom dykeriet behöver vi ofta
göra egen utrustning för våra olika uppdrag.
Då är det väldigt bra att vi kan göra det själva, säger Tony Steen.

Foto Tony.jpg

Tony Steen