Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Besök hos nya företag i Kil

Arkivmaterial

Sila Homsi och besökare från kommunen utanför Silas garage

Kommunen har besökt två nya företag i Kil:
Komposithallen
och Silas garage.

Komposithallen

Marcus Nordström startade Komposithallen
för några år sedan.
Företaget gör byggskivor i komposit
skivorna är välvda
och kan byggas ihop
till en hall.

Sex personer jobbar i företaget.
Det finns planer på att anställa fler.

Det var när Marcus Nordström arbetade med svävare som han fick idén om mobila hangarer som passade för de tuffa väderförhållandena på Grönland.

 

Silas garage

 – Jag har älskat bilar sedan jag var liten, säger Sila Homsi.
Han driver Silas garage.
Sila började arbeta med bilar
när han bodde i Libanon.
1995 fick han jobb
på en stor bilfirma
i Karlstad.

Nu har han startat
Silas garage
i en gammal mack
på Storgatan.

Han tvättar, lagar
och säljer bilar.

Sila Homsi trivs i Kil
och vill ha sitt
företag här.

 

###

En företagsfredag varje månad

Vill du ha besök?
Kontakta Bo Thunberg på telefon 0554-194 13
eller e-post: bo.thunberg@kil.se för att boka in ett möte.