Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Besök hos viktiga småföretagare

Arkivmaterial

En grupp människor utanför butiken Småkläder i Kil

I Kil finns cirka 1200 företag.
Mer än 1000 av dem
är företag med bara en
eller få personer.

- Små företag är viktiga
i Kil och i hela Sverige,
säger Bo Thunberg.
Han är näringslivschef
i Kils kommun.

Vi har hälsat på
hos två små företag
på Storgatan i Kil.

Vi var hos AnnGreth Eriksson
som driver Småkläder
och Karin Löfberg
som driver Kils Leksaksbutik.

De trivs med att
ha eget företag
men det är ibland
svårt att driva butik.

Många handlar på nätet
istället för i butiker.

Men både AnnGreth
och Karin
tycker att det är bra
att de kan välja själva
vad de säljer i sina butiker.

Småkläder i Kil
Interiör från butiken. Detalj i förgrunden, ägaren oskarp i bakgrunden

Kils leksaksbutik

 


Vill du veta mer?
Vill du att vi hälsar på hos ditt företag?

Kontakta Bo Thunberg
Telefon: 0554-194 13 
E-post: bo.thunberg@kil.se