1
Störningar

Störningar

1
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Besök på särskilt boende

Från och med den 1 oktober 2020
är du välkommen att besöka anhörig
på särskilt boende igen.
För att göra ditt besök så säkert som möjligt
och hindra smitta gäller det här:

Du ska boka besök

Förboka ditt besök på
Sannerud, Karslund och Åkerbo.
Det gör du hos en besöksvärd
på telefon 0554-193 82.

Om besöksvärden

Besöksvärden planerar besöken
och talar om vad som gäller
för att hindra smitta.

Besöksvärden lånar ut
visir till besökare
och ser till att de tvättas
efter användning.

Om besökstiderna

Vi tar emot besök vissa dagar/kvällar/helger
när det är möjligt.
Det är besöksvärden
som planerar besöken.
Vi försöker att se till
att du kan besöka boendet när du vill,
men kan inte lova att du får just den tid du önskar.

Möte i besöksrum eller lägenhet

Vi har ordnat ett besöksrum
på Sannerudshemmets lokal Träffen.
Vissa besök kan göras
i den boendes lägenhet
om vi kommer överens om det.
Besöken sker ihop med besöksvärd
eller med stöd av besöksvärd.

Det här gäller vid besök

- Du har ringt vår besöksvärd
och bokat tid för besök.

- Du är frisk och ingen annan
i ditt hushåll är smittad av covid-19.

- Du tvättar eller spritar händerna innan besöket.

- Max två personer får komma på besök samtidigt.
Det är för att vi ska kunna hålla avstånd.

- Besökare ska inte vara i gemensamma kök,
förråd eller allmänna utrymmen.

Reglerna för besök kan ändras
om det skulle bli fler som smittas.