Besök på särskilt boende
För att göra ditt besök på särskilt boende
så säkert som möjligt
och hindra smitta gäller det här:
Boka besök på Sannerud, Karslund och Åkerbo
Du ska boka ditt besök i förväg
hos besöksvärd på telefon 0554-193 82.
Det här är våra besöks- och telefontider
Besöks-/telefon tider jämna veckor
Måndagar: Inga besök
Tisdagar: Telefontid 08.30 -12.30 (för att boka besök)
Besökstid: 13.00 -17.30
Onsdagar: Besökstid kl. 10.00 -17.30
Torsdagar: Telefontid 08.30 -12.30 (för att boka besök)
Besökstid kl. 13.00 -17.30
Fredagar: Inga besök
Lördagar: Besökstid kl. 10.00 -17.30
Söndagar: Besökstid kl. 10.00 -17.30
Besöks-/telefontider udda veckor
Måndagar: Inga besök
Tisdagar: Telefontid 08.30 -12.30 (för att boka besök)
Besökstid kl. 13.00 -17.30
Onsdagar: Besökstid kl. 10.00 -17.30
Torsdagar: Telefontid kl. 08.30 -12.30 (för att boka besök)
Besökstid kl.13.00 -17.30
Fredag: Besökstid kl. 10.00 -17.30
Lördag och söndag: Inga besök
Om besöksvärden
Besöksvärden planerar besöken
och talar om vad som gäller
för att hindra smitta.
Besöksvärden lånar ut
visir till besökare
och ser till att de tvättas
efter användning.
Möte i besöksrum eller lägenhet
Vi har ordnat ett besöksrum
på Sannerudshemmets lokal Träffen.
Vissa besök kan göras
i den boendes lägenhet
om vi kommer överens om det.
Besöken sker ihop med besöksvärd
eller med stöd av besöksvärd.
Det här gäller vid besök
- Du har ringt vår besöksvärd
och bokat tid för besök.
- Du är frisk och ingen annan
i ditt hushåll är smittad av corona.
- Du tvättar eller spritar händerna innan besöket.
- Max två personer får komma på besök samtidigt.
Det är för att vi ska kunna hålla avstånd.
- Besökare ska inte vara i gemensamma kök,
förråd eller allmänna utrymmen.
Reglerna för besök kan ändras
om det skulle bli fler som smittas.
Sidan uppdaterad: 2020-09-30