2
Störningar

Störningar

2
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1

Viktig information

Från den 18 december gäller nya nationella förskrifter och allmänna råd i hela Sverige. Så påverkar det våra verksamheter.

Läs mer
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Besök på särskilt boende

För att göra ditt besök på särskilt boende
så säkert som möjligt
och hindra smitta gäller det här:

Boka besök på Sannerud, Karslund och Åkerbo

Du ska boka ditt besök i förväg
hos besöksvärd på telefon 0554-193 82.

Det här är våra besöks- och telefontider

Besöks-/telefon tider jämna veckor

Måndagar: Inga besök

Tisdagar: Telefontid 08.30 -12.30 (för att boka besök)
Besökstid: 13.00 -17.30

Onsdagar: Besökstid kl. 10.00 -17.30

Torsdagar: Telefontid 08.30 -12.30 (för att boka besök)
Besökstid kl. 13.00 -17.30

Fredagar: Inga besök

Lördagar: Besökstid kl. 10.00 -17.30

Söndagar: Besökstid kl. 10.00 -17.30

Besöks-/telefontider udda veckor

Måndagar: Inga besök

Tisdagar: Telefontid 08.30 -12.30 (för att boka besök)
Besökstid kl. 13.00 -17.30

Onsdagar: Besökstid kl. 10.00 -17.30

Torsdagar: Telefontid kl. 08.30 -12.30 (för att boka besök)
Besökstid kl.13.00 -17.30

Fredag: Besökstid kl. 10.00 -17.30

Lördag och söndag: Inga besök

Om besöksvärden

Besöksvärden planerar besöken
och talar om vad som gäller
för att hindra smitta.

Besöksvärden lånar ut
visir till besökare
och ser till att de tvättas
efter användning.

Möte i besöksrum eller lägenhet

Vi har ordnat ett besöksrum
på Sannerudshemmets lokal Träffen.
Vissa besök kan göras
i den boendes lägenhet
om vi kommer överens om det.
Besöken sker ihop med besöksvärd
eller med stöd av besöksvärd.

Det här gäller vid besök

- Du har ringt vår besöksvärd
och bokat tid för besök.

- Du är frisk och ingen annan
i ditt hushåll är smittad av corona.

- Du tvättar eller spritar händerna innan besöket.

- Max två personer får komma på besök samtidigt.
Det är för att vi ska kunna hålla avstånd.

- Besökare ska inte vara i gemensamma kök,
förråd eller allmänna utrymmen.

Reglerna för besök kan ändras
om det skulle bli fler som smittas.