Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Bygdemiljonen

Arkivmaterial

Vy över strand vid sjö. Människor på stranden och bryggan

Högboda och Fagerås
fick en miljon kronor var
av kommunen.

I Fagerås byggde
byalaget en bensinmack
och ska öppna restaurang
och butik.

Högboda har använt
sin bygdemiljon
till många olika saker.

Människor står på trappan utanför Folkets hus i Högboda
Högbodas bio har blivit digital. Politiker är på besök.

De har gjort
så att bion
är digital.

Vy över fotbollsplan och hockeyrink med lekande barn

De har lagt asfalt
på hockey-planen
så att den kan användas
även på sommaren

Skolan har fått
nya saker för lekar utomhus.

Människor vid badplats

De har också gjort
två badplatser finare
och mycket annat.

En kvinna och en flicka i en ridpaddock.

Här kan både hundar och hästar tränas nu.

Politiker och andra
som jobbar i kommunen
fick åka buss till Högboda
för att se allt som hänt där.

Interiör från Betels missionshus, flera människor lyssnar på en man

Kulturföreningen i Betels missionshus har fått pengar.