Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Digitalt ersätter blanketter inom miljö och bygg

Blå bakgrund. Bärbar dator. På skärmen ses bygghjälm och ritningar.

Vi har infört nya digitala tjänster
inom miljö och bygg.
Samtidigt försvinner blanketter
för de ärenden där vi har digitala möjligheter.

Här hittar du våra e-tjänster

Flera fördelar med e-tjänster

Digital hantering gör det lättare
för dig som kund och för handläggarna.

Några av fördelarna:

* Det är enklare att följa ditt ärende
och att skicka in kompletteringar.

* Snabbare svar på dina frågor.
Handläggaren kan skicka brev till dig
genom funktionen ”mina meddelanden”.

* Du får brev från oss genom Kivra om du har det.
Du som inte har en elektronisk brevlåda
kan fortfarande få dina brev med vanlig post eller e-post.

* Informationsrutor hjälper dig att förstå de olika fälten som ska fyllas i.

* Du kan be om slutbesked på byggsidan
när du är klar med ditt byggprojekt.

Vi hjälper dig

Har du frågor eller har problem att använda e-tjänsterna?
Kontakta våra handläggare så hjälper vi till!

I samhällsbyggnadshuset finns en kunddator
som du kan använda för att göra dina ärenden.
Du kan identifiera dig hos oss med till exempel körkort
om du saknar ett bank-ID.