Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Elever gör yttre och inre resa till Polen

Arkivmaterial

Gruppbild, eleverna på plats i Polen

Elever och lärare från
Sannerudsskolans
högstadium
är i Polen.

De deltar i
Tolerans-projektet Resan
som handlar om
att få kunskap om
och lära sig av historien.

De besöker platser
med koppling
till Förintelsen.

De lär sig mycket
och får många
starka upplevelser

Det ger förståelse
och tolerans för andra
människor.

Du kan följa eleverna
på deras resa
deras egen blogg

I höst ska skolan
också göra två andra resor.
En till Bosnien
och en till Israel.


De har fått pengar
av staten för att
utöka projektet.
Du kan läsa mer om det här:
Kil blir pilotkommun...