Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Festival på Gröna torget

Arkivmaterial

Händer sträcks mot luften.

På lördag den 13 augusti
är det musikfestival
på Gröna torget.

Festivalen kallas för
Pop & Rock på GT
och är en del av
Kil hela veckan.

De här tre olika banden
spelar musik på torget:

Emil Jensen, som blev känd förra året
med låten "Du swipa höger".

Born to Rock, som spelar "bonnrock" och pop.

Gats, som spelar kända rocklåtar.

Här är tiderna då banden spelar:
Kl. 18.00  Gats
Kl. 19.00  Born to rock
Kl. 20.00  Emil Berg
Kl. 21.00  Born to rock

Festivalen kan bli av
för att kommunen har
skänkt 100 000 kronor
till just sådana här saker.

Svartvit bild på Emil Berg