Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Förbjudet att elda

Arkivmaterial

Eld utomhus. Överkryssad med rött kryss.

Det är väldigt torrt ute nu.
Det är stor risk för brand.
Därför har länsstyrelsen
bestämt att det är
förbjudet att elda.

Du får inte heller
använda engångsgrill.
Du får bara grilla
på din egen tomt
i en riktig grill
där inte värmen
kommer för nära marken.

Mer information

Läs mer om vad som gäller
i länsstyrelsens beslut.

Se länsstyrelsens affisch om eldningsförbud.

Se länsstyrelsens film
om vad som gäller
under eldningsförbudet:

 

Så vet du att det är eldningsförbud

Beslut om eldningsförbud
läggs ut på länsstyrelsens webbplats.
Länsstyrelsen annonserar
också i tidningen
En rödgul flagga hissas
vid Räddningstjänstens
brandstationer.

Du kan få upplysning
om förbud att elda
om du ringer
SOS Alarms telefonsvarare: 054-15 50 15.

Läs mer om brandrisk i skog och mark
på Räddningstjänstens hemsida.