0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Företagsfredag hos Foto & interiör

Vi har hälsat på hos Foto & interiör på Storgatan.
Här finns fototjänster
och mycket saker för inredning.
De säljer och lagar också cyklar.

Det är Patrick Näslund och Carina Jansson
som driver Foto & interiör.
De har också Kiwa Foto
som är en fotobutik i Karlstad.
Fem personer jobbar i företaget.

– Foto & interiör startade 1995.
Då var det bara en fotoateljé
som fanns i källaren under gamla apoteket,
där Tamaras är idag, berättar Patrick.

Människor utanför butik

Charlotta Anderberg, Malin Lövendal, Kenneth Bengtsson och Mikael Kindberg hälsade på Patrick Näslund och hans företag på höstens första företagsfredag.

I början framkallade företaget filmrullar
och sålde ramar och fotosaker.

När digitalkameran kom
blev det svårt att klara sig på att framkalla film.
Då började de först att sälja ljus.
Sedan blev det mer och mer
saker för inredning i hemmet.
Nu är det den viktigaste delen
för Foto & interiör.

Hand håller i ljuslykta

Den populära Kilslyktan.

Interiör från butiken

Heminredning är den största delen av verksamheten för Foto & interiör.

Nu har de också börjat med cyklar.
De säljer nya cyklar, både vanliga, MTB och elcyklar
och lagar cyklar.
Det är Gullmar Gustafsson som lagar cyklarna.
Han är där två dagar i veckan.

- Det är många som är glada för att vi säljer och lagar cyklar.
Det fanns inte i Kil innan, säger Patrick.

Man med cykel i verkstad

Gullmar Gustafsson reparerar cyklar två dagar i veckan. 

Corona har påverkat även Foto & interiör.
De får inte lika många fotograferingar.
Men det är många som köper saker för inredning.

Nu hoppas de att pandemin snart är över.
- Men vi tror att det dröjer
så vi ber alla ta hand om sig
och ta ansvar, säger Patrick.

Man i butik