Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Företagsfredag hos Moelven Byggmodul och EO Stål

Arkivmaterial

Kommunrepresentanter och medarbetare på Moelven går tillsammans

7 april var några
från kommunen
på besök hos två företag:
Moelven Byggmodul och EO Stål.

På Moelven byggmodul AB i Kil.

Moelven Byggmodul

Moelven Byggmodul
gör baracker (bodar)
till olika
arbetsplatser.

65 % av bodarna
som används
på arbetsplatserna
görs här i Kil.

150 personer
jobbar på Moelven i Kil.

EO Stål AB

EO Stål
är det enda
lagret för stål
i hela länet.

De har cirka
500 ton stål
i sina lokaler.
Det väger lika mycket
som mer än 100 elefanter.

EO Stål säljer
också varor till andra.

EO Stål har 10 anställda.