Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Företagsfredag hos Plåtlagret och Stenteknik

Arkivmaterial

En grupp människor utanför en byggnad

En fredag i månaden
har vi företags-
fredag.

Då hälsar vi på
hos företag i Kil.
Nu har vi besökt
åtta stycken.

5 maj hälsade vi på
hos Plåtlagret AB
och Stenteknik AB

Plåtlagret är ett
ganska litet företag

De säljer plåt
och delar till industrin.

Ägarna heter
Ulf och Claes Abrahamsson.
Här jobbar också
Helén Persson.

En man vid en maskin som används vid plåtbearbetning.

 

Två män vid en plåtbearbetningsmaskin och några intresserade åhörare

 

Stenteknik i Karlstad AB

Några personer står utanför Stentekniks lokaler.

Stenteknik AB finns i Kil.
De gör stora och små
stenarbeten i Kil
och runt om i Sverige.

Nu lägger de sten
I Ystad och Stockholm.

– Det finns hur mycket jobb som helst,
säger Robert Olsson, vd.