Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Frykerudsdagen

Arkivmaterial

Collage med bild på landshövdingen, trollkarlen Simon och macken i Fagerås.

På lördag, den 6 augusti, är det Frykerudsdagen.
Det är i Järnvägsparken i Fagerås.

Då ska också den nya bensinmacken
invigas officiellt.
Det ska landshövdingen
Kenneth Johansson göra.

Det ska också bli
en restaurang
och en butik
vid macken i Fagerås.

Frykerudsdagen börjar klockan 9.30
och håller på till klockan 14.00
Sedan ska macken invigas.

Under dagen händer det många saker.
Trollkarlen Simon är där och trollar.
Det blir musik med Gamla polare.

Du kan titta på veteranbilar
och gå på tipspromenad.
För barn finns det
skattjakt och en hinderbana.

Klicka på programmet (länken är borttagen) om du vill se allt som händer under dagen.