0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Glimtar från kulturdagarna

Kulturdagarna 2019 är över.
Tack alla som har varit med!

Här finns bilder från
invigningen av vattenspegeln
och nationaldagen.

Är du med på någon bild
och vill att vi ska ta bort den från hemsidan?
Kontakta oss via e-post: kommunikation@kil.se

Invigning av vattenspegeln 

Den 5 juni var det invigning
av vattenspegeln på torget.
Det var aktiviteter för barn,
gratis glass och musik.
Konstnären Ulf Lorensson var med
och det var Näcken också.

Man sitter vid vattenspegel med skulptur i bakgrunden
Konstnären Ulf Lorensson vid sitt verk.

Man och kvinna under tält
Projektledare Björn Ahlstedt
och kultur- och fritidssamordnare
Elisabeth Johansson är redo för invigning.

Två kvinnor spelar blåsinstrument

Kultur- och fritidssamordnarna
Elisabeth Johansson och Katarina Widell lockar Näcken.

Publik i förgrunden, torg, stationshus och Näcken i bakgrunden

Näcken vid vattenspegel och staty

Näcken spelar.

Hoppborg och tält

Nöjesbolaget kom med hoppborg och...

Man med glasstavar framför sig

... nattduellen.

Tre barn och två vuxna under ett tält

Duktiga elever från Kulturskolan delade ut glass.

Nationaldagen firades den 6 juni

Nationaldagen firades
på Kils hembygdsgård.
Kils nya svenska medborgare välkomnades
och det fanns mycket att uppleva:
bland annat teater med,
dans med BOOST
och fin musik.
Hannes Hofmann
fick Stefan Holm-stipendiet.
Två kvinnor och en flicka sitter i gräset sedda bakifrån

Invigningstal framför publik

Kommunalrådet Anders Johansson (S) talade.

Dansare på scenen

Kvinna med gitarr på scenen, några barn tittar på

Publik i gröngräset ser teater

Teater med Kunskapsteatern.

Teaterföreställning, tre skådespelare och några barn

Teaterföreställning, tre skådespelare, publik och några barn

Kvinna och man sjunger tillsammans på scen

Cecilia Kallin, Andreas Jonsson och Pink Cadillac Band.

Tre män står bredvid varandra

Anders Johansson, Stefan Holm och Hannes Hofmann.

Hannes Hofmann med diplom bredvid Stefan Holm

2018 års Stefan Holm-stipendium gick till Hannes Hofmann.

Man intervjuar pojke på scen, flera personer står på scenen

Anders Johansson välkomnar våra nya svenska medborgare.

Publik applåderar

Blåsorkester spelar

Kils Paradorkester.

Kvinna sjunger med blåsorkester

Cecilia Kallin sjunger nationalsången med Kils Paradorkester.

Ljudtekniker vid mixerbord

Ljudteknikerna är viktiga.

Man med saxofon och några barn står på scenen

Saxofonisten Carl-Henrik Fernandi.

En grupp kvinnor

Man och kvinna i publiken

Kvinna och man med gitarr sjunger med en grupp barn

Kvinna tar barn i hand, andra barn i bakgrunden

"Tack för hjälpen!"