Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Graffiti och e-sport på Kulturskolan

Arkivmaterial

Hand med sprayburk, dator

Nu har Kils kulturskola
gratis kurser
i graffiti och e-sport.
Det börjar under
vårterminen 2017.

Kulturskolan har
fått 500 000 kronor i bidrag
för att hitta fler som
vill vara med
på deras kurser.

Därför startar de nya
kurserna i graffiti
och e-sport.

Du som bor i Kil
och är under 21 år
kan söka.

E-sport (dataspel) är från 12 år.
För vissa spel måste du
ha fyllt 15 år.

Kulturskolan har också
musik, dans, film, bild och teater.