0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Har du rätt till bostadstillägg?

Pensions-
myndigheten
betalar ut bostadstillägg.

Det är ett skattefritt tillägg
till pensionen.
Det är cirka 2 400 kronor.

Många vet inte
att de kan få
bostadstillägg.

Ensamstående
som får cirka 15 000 kronor
eller mindre i månaden
efter skatt
kan få tillägg.

För gifta gäller
andra summor-

Här kan du göra
en beräkning för att se
om du kan ha rätt till bostadstillägg


Du som är nära anhörig
till någon som inte längre själv
kan ha hand om sin ekonomi kan
ansöka om bostadstillägg
för anhörig via pensionsmyndigheten.se.