Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Har feriepraktik som graffitimålare

Arkivmaterial

Tre personer vid vägg med graffiti

Rasmus Österberg, Joakim Grass och Alexander Stålhandske vid väggen som dekoreras med graffiti.

Kils kommun är nog
den enda i landet
där man kan måla graffiti
på sin feriepraktik.

Det gör Rasmus Österberg
och Alexander Stålhandske.
Nu ska de måla
”Scantunneln”
på väg mot Kulturhuset KilArena.

Pojke med sprayburk vid vägg

De har bara några dagar på sig
att bli klara med tunneln.
Tidigare har de tränat
på hur man gör graffiti
och gjort skisser
på hur det ska se ut
i tunneln.

Vägg med graffiti, pojke med sprayburk i bakgrunden

De gillar att måla
men det är första gången
som de testar graffiti.

Deras lärare heter Joakim Grass
han jobbar för Kils kulturskola.
– De är otroligt duktiga och väldigt framåt, säger han.

Tre personer vid en vägg med graffiti

Väggen i tunneln är stor.
– Det är ett jätteprojekt,
men jag vet att de kommer att klara det,
säger Joakim.

Pojke med skiss vid vägg

På fredag ska målningen vara klar.
Gå gärna dit och titta!

Pojke med sprayburk vid vägg

Det är Kils kulturskola som ordnar
feriepraktiken med graffitimålning.

Läs mer om feriepraktik i Kils kommun.