Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Holmstipendium till Melwin

Melwin Lycke Holm och Stefan Holm  med blommor och stipendium.


Melwin Lycke Holm, Kils AIK friidrott
har fått Stefan Holm-stipendiet 2020.

Det var hans pappa, Stefan Holm,
och kommunstyrelsens ordförande
Anders Johansson (S)
som delade ut priset.

De var på Sannerudsvallen
där Kils AIK friidrott hade avslutning.

Melwin blev mycket överraskad.

Han får Stefan Holm-stipendiet
för att han är så duktig på höjdhopp.
Melvin har vunnit flera
junior-SM i höjdhopp,
längdhopp och tresteg.

Han är den yngste höjdhopparen
att vinna ett senior-SM.

- Vi i Kil följer dig Melwin
och vill gratulera till framgångarna
och önska dig lycka till i framtiden,
sa Anders Johansson.

Om stipendiet

På den här sidan kan du läsa mer
om stipendiet och vilka som har fått det.