Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Grattis Bodaskolan 40 år

Arkivmaterial

Glada elever och personal i Bodaskolans förskoleklass.

Bodaskolan fyller 40 år 2020
och har firat med öppet hus och festlig lunch.
Det öppna huset
lockade över hundra besökare
i åldrarna 0 till 97 år.

– Besökarna fick uppleva gamla foton,
80-talsmusik, tidningsurklipp
och olika händelser i klassrummen.
Föräldragruppen fixade fika,
säger Marita Engdahl, lärare i Bodaskolan.

Besökarna kunde bläddra i den pärm
som gjordes inför skolbygget 1980.
Den innehåller bland annat
prover på mattor och tapeter
samt ritningar och beslut.
Skolan kostade 6 miljoner kronor att bygga 1980.

David Zackrisson i årskurs 3
visar sin mamma som gick i årskurs 3
när den nya skolan invigdes. 

– Jag har en go känsla i magen
efter den fantastiska kvällen.
Det är härligt när personal och elever
ordnar en sådan här kväll
och att hela bygden kommer,
säger rektor Johan Brunsson.