3
Störningar

Störningar

3
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1

Viktig information

Från den 18 december gäller nya nationella förskrifter och allmänna råd i hela Sverige. Så påverkar det våra verksamheter.

Läs mer
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

IM - en andra chans till gymnasiet

Sedan hösten 2020 finns
Introduktionsprogrammet (IM) i Kil.
Här får elever som gått ur nian
utan tillräckliga betyg,
en andra chans till att komma in på gymnasiet.

Tidigare kunde de läsa upp betygen
på gymnasieskolor i Karlstad,
men nu kan de göra det i Kil.

Se film om IM 

Se film om IM i Kil. Filmen är textad (aktivera textning via ikonen CC i spelaren).

Ny möjlighet i Kil

– Målet är att alla elever
ska komma in på ett nationellt
gymnasieprogram.
Några kommer lyckas att få betyg redan till jul
och några till sommaren,
säger läraren Sofi Jetté. 


Det här första läsåret
går tolv elever på IM-programmet.
Om allt går bra
kan det blir fler elever i framtiden.

Kämpar och ger sitt bästa

Anna Bergqvist är elevcoach på IM.
Hon tycker att klassen fungerar bra.
– Jag är så stolt över dem,
de visar respekt för varann
och ger varandra arbetsro.
De kommer hit, kämpar
och ger sitt bästa varje dag, säger hon.

Bra personal

Eleverna är också nöjda.

– Personalen är jättebra!
De vägleder och stöttar oss
och finns där som en kompis, hela tiden,
säger eleven Matilda Björkman.


Läs mer på kil.se/im