Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Inga taggar på Pop och rock

Arkivmaterial

Bandet Inga taggar består av, från vänster på bilden, Hugo Högman (gitarr), Daniel Aronsson (bas), Johannes Johansson (trummor) och Bettan Vestlund (sång). Saknas på bilden gör gitarristen Jimmie Viding och keyboardisten Tove Ordqvist. Elisabeth Johansson, kultur- och fritidssamordnare, längst bak i bild.

Inga taggar är ett band
som består av sex ungdomar
som hade feriepraktik
I Kils kommun i sommar.

På lördag den 18 augusti
spelar de på Gröna torget
när det är dags för
festivalen Pop & Rock.
Tidigare har de gjort
tolv spelningar ihop,
på skolor, äldreboenden
och andra ställen.

Bandet består av,
från vänster på bilden:
Hugo Högman (gitarr),
Daniel Aronsson (bas),
Johannes Johansson (trummor)
och Bettan Vestlund (sång).
Jimmie Viding (gitarr) och
Tove Ordqvist (keyboard) saknas på bilden.
Längst bak står Elisabeth Johansson,
som är kultur- och fritidssamordnare.

Andra som spelar
på Pop & Rock
är kören Joyvoice,
artisten Blenda
och metalbandet Pain.

Allt är gratis.

– Vi är glada och stolta
över att kunna mixa lokal artister
med stora artister som
Blenda och Pain, säger Elisabeth Johansson.

Vi på Kils kommun
vill tacka alla våra
duktiga feriepraktikanter
och önska er lycka till i framtiden!