Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Inomhusmiljö

Arkivmaterial

Förstoringsglas, granskning

Kils kommun mäter hur mycket radon det finns i kommunens lokaler.
Det gör kommunen vart tionde år.
Nu har kommunen mätt radonhalten
i Sanneruds äldreboende.
Där är det är låg radonhalt. Det är bra.

På Sannerudsskolan har några mått dåligt.
De har varit trötta.
Kommunen har undersökt om luften är dålig.
Det är den inte.
Men det fanns lite mögel i källaren.
Nu har kommunen gjort rent i källaren.