0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Kil - en av 42 kommuner med bra företagsklimat

Kil får för första gången
4 i betyg för bra
företags-
klimat.

Det är Svenskt
näringsliv som gör
en undersökning
varje år.

Svensktn näringsliv diagram. Visar Kils betyg jämfört med snittbetyget i Sverige. Klicka på bilden för för mer information på Svenskt näringslivs webb.

I år ger företagen
det bästa betyget hittills
till Kils kommun.

– Det är otroligt kul
att vi får det här betyget
av företagarna i Kil,
säger Georg Forsberg (C),
kommunalråd i Kil.
– Det är en viktig
politisk fråga för oss
att stärka företags-
klimatet.
Men vi behöver göra det
tillsammans med
de lokala företagarna.

Värmland ligger bra till totalt:
Sunne, Munkfors, Grums, Säffle
och nu alltså även Kil
finns i gruppen med
betyget bra företagsklimat.
Bara 42 kommuner i Sverige
ligger på samma nivå.

Om undersökningen

Svenskt näringsliv
gör varje år en
enkätundersökning
bland företagarna i varje kommun.
De vill få fram vad
företagarna tycker
om att driva företag i kommunen.

Svaren används
i den ranking av alla kommuner
som Svenskt näringsliv
ger ut i slutet av september.
Kil har klättrat i rankingen
de senaste sex åren och
har nu plats 55 i landet.

Läs mer på Svenskt näringsliv hemsida.