Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Kil är bra för uteliv

Arkivmaterial

Människor går på rad i skogen.

Varje år gör Naturvårds-
verket en undersökning.

Kommunerna får svara
på frågor om hur
de arbetar med
friluftsliv.

Det handlar om
vad man kan göra
i naturen och om hur
kommunen berättar
om vilka naturområden
som finns.

Parkmiljö i Apertin.

Kils kommun
kommer trea i Värmland
tillsammans med
Kristinehamns kommun.

Karlstad får mest
poäng i Värmland.
Sunne kommer
på andra plats.

Örnsköldsviks
kommun är bäst
i hela Sverige.

Närbild på flöte och metspö.