Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Kil är Fairtrade City igen

Arkivmaterial

Collage med kaffebönor och bild på man som arbetar med Fairtradeodling

Varje år ansöker
Kils kommun
om att få
vara en Fairtrade City.
Vi är godkända
i år också!

Kils kommun blev
Fairtrade city 2011.
Det betyder
att vi följer krav
om rättvis handel
och att det finns
Fairtrade-märkta
produkter i butiker
och arbetsplatser.

- Vi är jätteglada
och stolta
över att Kil
blir godkända igen,
säger Mikael Johansson (S).

Han är kommunalråd
och är med i styrgruppen
för Fairtrade i Kil.
Han vill också tacka
alla som hjälper till.

Du kan läsa mer
om Fairtrade City
och Kils kommun
på denna sida.