0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Kil blir pilotkommun och utökar Toleransprojektet Resan

Projektet Resan
handlar om att bli mer tolerant
mot andra människor.

Elever och personal
från Sannerudsskolans högstadium
deltar i projektet,
sedan tre år tillbaka.

Blandade grupper från skolan
har åkt till Polen en gång om året.
Det ska åka en grupp dit
även i år.

– Vi har sett bra effekter
på de elever som har varit med.
De får ökad tolerans mot grupper
som de har haft fördomar om,
säger Kent Gustafsson och Jens Tollskog.
De är lärare på skolan
och ansvariga för projektet.

Tre personer står utanför Sannerudsskolan

Lärarna Jens Tollskog och Kent Gustafsson är projektledare för Toleransprojektet Resan. Med på resan är också Kerstin Bergqvist och Tommy Karlsson (saknas på bilden).

Nu har skolan
fått pengar från staten
för att göra projektet större.
Skolan har fått 430 000 kronor
i bidrag.
I år kan de också resa
till Bosnien och Israel.

– Vi sökte för Bosnien och Israel
och fick bidrag till båda.
Det är helt fantastiskt,
säger de.

Resan till Polen sker i mars
Resan till Bosnien och Israel
sker under hösten.