Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Kils företag är mer nöjda

Arkivmaterial

Diagram med Kils positiva kurva för näringslivsrankning

Kil klättrar i rankingen
som Svenskt näringsliv gör varje år.
Det handlar om hur bra företagarna
tycker att det är i en kommun.
Företagarna har svarat på en enkät.

På fyra år har Kils kommun
klättrat 165 placeringar.
Nu ligger vi på plats 70.

Kommunen har jobbat medvetet
med att bli bättre
för företagare.

- Vi är nöjda men vill bli ännu bättre,
säger Georg Forsberg (C) som är kommunalråd i Kil.

Kil kommer på 4:e plats i Värmland.
Bäst är Grums på plats 31 i Sverige.

Idag finns det 1 208 aktiva företag i Kil.
Det senaste året har det startat tolv nya företag.

Här kan du läsa nyhetsbrev
för företagare i Kil:
Företag i Kil, nyhetsbrev 4 2017
(Texten är inte lättläst)