Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Kils företagare ger bra betyg igen

Arkivmaterial

Glada miner i Kil när kommunstyrelsens vice ordförande Kenneth Bengtsson (C) och näringslivschef Mikael Kindberg får reda på att Kil återigen får omdömet bra företagsklimat. Kenneth står och Mikael sitter framför blomprydnader på nya torget bakom Kils bibliotek.

Varje år tar Svenskt näringsliv reda på
hur de som har företag
tycker att det är att ha företag i sin kommun.

Kils kommun får bra betyg igen.
Företagarna tycker att det är bra här.
Kils kommun får ännu bättre betyg än förra året.
Men företagarna tyckte att det var bra då också.

- Vi är glada att företagen tycker att det är bra här,
säger Kenneth Bengtsson (C).
Han är kommunalråd i Kils kommun.

Kil kommer på tredje plats i Värmland.
Grums kommer etta.
Munkfors kommer trea.

– Jag vill gratulera Grums och Munkfors
och även Forshaga som får bra betyg.
Det är bra att kommuner i Värmland
får så bra betyg,
säger Mikael Kindberg.
Han är näringslivschef i Kils kommun.

På bilden ser du
Kils betyg från 2009 till idag. 

Graf över rankingutvecklingen