1
Störningar

Störningar

1
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Kils nya sporthall är invigd

Nu är Kils nya sporthall,
ECG Arena, invigd.
Det var turnering i innebandy,
gymnastik, dans
och annat att se på.

Nilsby IK spelade
sin första match
i division 1
mot Lerum.

ECG Arena kommer
att vara öppen på dagtid
när de andra hallarna
ofta används av skolorna.

– Det här kommer ge föreningarna
möjlighet att växa,
men är också en tillgång
för företagen,
säger Malin Lövendal.
Hon är chef
för sektor samhälle och service
i Kils kommun.

Anders Johansson (S),
som är kommunalråd, rev bandet.
- Det här handlar om friskvård.
Vi har fler aktiva i föreningar än invånare
och nu har vi en jättefin anläggning, sa han.

Marcus Hansson, VD för ECG,
är själv Kilsbo.
Han är nöjd över
den nya hallen och invigningen.
– Det har varit tre års jobb, det är skönt att vi är klara.
Nu har vi en stor hall
och det mesta inom friskvård och hälsa.
Här finns något för alla åldrar
- padelbana, sporthall och gym. 

Se film från invigningen