0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Kilsbostäder bjöd på simskola

Det är viktigt att barn
blir vana vid vatten
och lär sig simma.
Därför ordnade Kilsbostäder
gratis simskola för barn
som bor i deras hus.

30 barn fick åka buss
till Klacksjön
och lära sig hur man simmar
och om hur man räddar liv.

- De har lärt sig mycket,
säger Annika Svensson, simlärare.
Två kvinnor på badplats

Annika Svensson, simlärare från Svenska livräddnings-sällskapet, och Ann-Louise Samuelsson, vd Kilsbostäder.

Kilsbostäder bjöd
på resa och mellanmål.
Svenska livräddnings-
sällskapet ordnade simskolan
med stöd från MSB,
Myndigheten för samhälls-
skydd och beredskap.

Tre badande pojkar

Ahmad är en av eleverna. Han har lärt sig mycket och tycker att det har varit en bra vecka.

Det har varit en lyckad vecka.
Många har lärt sig simma
och haft roligt med kompisar.
- Det här vill vi göra igen,
säger Ann-Louise Samuelsson
vd, på Kilsbostäder.

Flicka simmar ryggsim, pojke i bakgrunden

Helena tränar ryggsim.