Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Kockar lagar grönare mat

Arkivmaterial

Kockar lagar mat i storkök

Kils kommuns kockar
har fått lära sig
mer om att laga
vegetarisk mat.

De vill servera
mer grön mat
i skolan
och till de äldre.

Hushållnings-
sällskapet
kom och gav tips.

Vegetarisk maträtt på blått fat

 

Agneta Hedlund är kostchef.
- Varje dag finns det
gröna rätter att välja
i skolan, förskolan
och äldreboenden
i Kils kommun, säger hon.

En eller två dagar
får alla
vegetarisk mat.

Kils kommun vill
nå miljömålen
i Sverige.

32 procent av maten
som Kils kommun köper
är ekologisk.
Nu serverar kommunen
också kött från Värmland.

Tre glada kvinnor i storkök

Kockarna får tips av Eleanor Schütt.
Foto: Agneta Hedlund, Kils kommun.