Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Kommuner samarbetar om vatten

Arkivmaterial

Kran med rinnande vatten

Kil och 17 andra kommuner
arbetar tillsammans
för att se till att medborgarna
kan få vatten om det blir kris.

Om det blir en stor vattenläcka
eller en kris
kan de som bor i en kommun
drabbas hårt.

Det är viktigt att alla
snabbt kan få vatten
som går att dricka.

Det kan vara svårt
för en ensam kommun
att klara allt på kort tid.

Nu ska 18 kommuner
samarbeta mer om vatten.
De har skrivit ett avtal
om att hjälpa varandra
om det blir vattenkris.

Kommunerna har också
köpt in en stor vattentank
som de ska dela på.

De här kommunerna är med:
Arvika, Degerfors, Eda, Filipstad,
Forshaga, Grums, Hammarö, Karlskoga,
Karlstad, Kil, Kristinehamn, Munkfors,
Storfors, Sunne, Säffle,
Torsby, Årjäng och Åmål.

Grupp med människor

Representanter för kommunerna som inlett samarbete.

Mer information

Du som vill veta mer kan kontakta
Frida Bucht, ansvarig tjänsteman VA Wermland
054-540 00 00