Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Kommunstyrelsens möte den 1 november

Arkivmaterial

Beslutsklubba

Kommunstyrelsen i Kil
hade möte den 1 november.

De fick veta hur
det går med Lean-arbetet.
Nu har 800 personer
som jobbar i kommunen
lärt sig om Lean
och hur man kan
jobba bättre.

Kommunstyrelsen
sa nej till två
förslag som
medborgare har
skickat in.

Ett förslag var
att äldre ska få
gratis halk-skydd.

Det andra förslaget
var att en figur av ett lok
ska flyttas
till Fryksta.

Kils kommun har gjort
ett program för bostäder.
Det ska ut på samråd.

Kommunen har också
gjort ett program
för naturvård.
Det ska skickas ut
på remiss så att
andra kan läsa
och tycka till om det.

Kommunstyrelsen
vill att kommun-
fullmäktige bestämmer
att VA-taxan höjs
med tre procent.

Då blir vatten och
avlopp lite dyrare.

Det blir cirka 250 kronor
dyrare per år
för den som bor
i en vanlig villa.