Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Lagad mat för eleverna i Högboda

Arkivmaterial

Ett missförstånd ledde till
att fel information
spreds om Bodaskolans kök.

Köket behöver renoveras
men det kommer inte att bli av nu.
Eleverna kommer att få
sin mat lagad på skolan
även i fortsättningen.

Ledningsgruppen
pratade om köket
på ett möte den 12 september.
Då bestämdes det
att renoveringen
ska skjutas upp.

Det pratades om
olika alternativ
för lösningar.
Det ledde till missförstånd
och Kils kommun sa att
man inte skulle laga mat i köket längre
utan lagad mat skulle köras till skolan.
Det var fel.
Maten ska lagas i Bodaskolans kök.

Köket behöver renoveras
för bättre arbetsmiljö.
Tills man har bestämt
något om renovering
lagas maten i skolan.

Personalen ska se över
rutiner och arbetssätt
för att det ska vara bra
hygien och säkerhet i köket.

Några trodde att skolan ska läggas ner.
– Det finns inga planer på att lägga ned skolan.
Vi ska se över alla kostnader
inför nästa års budget.
Vi ska ta beslut i november.
Vi ber om ursäkt för
att vi har skapat oro,
säger kommunstyrelsens
ordförande Mikael Johansson (S).